A kézbesítési megbízás kérdése rendszerint cégalapításnál vagy cégváltozásbejegyzési eljárások során merül fel.
A 2006. évi V. törvény (Cégtörvény) értelmében annak a külföldi jogi személynek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságnak, ill. (külföldi) természetes személynek, aki nem rendelkezik magyarországi lakóhellyel kell kötelezően kézbesítési megbízottat választania.
Fontos, hogy kézbesítési megbízotti feladatot a cég tagjai, vezető tisztségviselői, valamint felügyelőbizottsági tagjai nem láthatnak el, így mindenképp egy olyan külsős szolgáltatót kell választania az érintetteknek.
A kézbesítési megbízott feladata, hogy a bíróságnak, illetve más hatóságnak a cég működésével összefüggésben keletkezett, a külföldi személy részére kézbesítendő iratokat átvegye, és azokat a megbízó részére továbbítsa.
A kézbesítéshez a jogalkotó egy fontos vélelmet állít; a kézbesítési megbízottnak megküldött okirat esetében vélelmezni kell, hogy az okirat a kézbesítési megbízottnak történő szabályszerű kézbesítést követő tizenötödik napon a külföldi személy számára ismertté vált.
Ebből a szempontból tehát különösen fontos, hogy a kézbesítési megbízott egy olyan elérhető és felelősségteljes szolgáltató legyen, aki gondoskodik az okirat átvételén túl az eredeti címzett részére történő továbbításában is.
Kézbesítési megbízotti szolgáltatást Irodánk elsősorban meglévő ügyfeleinek biztosítja, azonban sor kerülhet arra önálló szolgáltatás keretében is.
Irodánk az okiratok átvételén és továbbításán túl annak fordítását, ill. Ügyféllel történő közös értelmezését is vállalja, egyúttal felhívja a címzett figyelmét az esetleges teendőkre, határidőkre, a mulasztás jogkövetkezményeire, amelyen túl adott ügyben történő képviseletét is ellátja.