fbpx

Fizetés nélküli szabadság szabályai

 Hírek / Hírek / Fizetés nélküli szabadság szabályai

Legújabb bejegyzéseink

Fizetés nélküli szabadság szabályai
A fizetés nélküli szabadsággal kapcsolatban elsősorban fontos leszögezni, hogy azt csak a munkavállaló kérelmezheti írásban, minimum 15 nappal a távollétet megelőzően.
A Munka Törvénykönyve alapján munkáltató köteles jóváhagyni az alábbi esetekben:

  

  1.   a szülőknek a gyermek 3 illetve 10 éves koráig, amennyiben ezen időszak alatt gyermekgondozási segélyre (GYES) jogosultak;
  2.   közeli hozzátartozó ápolása céljából maximum 2 évig, mely esetben az ápolás indokoltságát orvosi igazolással kell alátámasztani;
  3.   valamint azoknak, akik önkéntes-tartalékos katonai szolgálatot vállalnak.

 A fizetés nélküli szabadság ideje alatt a dolgozó biztosítása szünetel, kivétel

 

  • az 1. és 3. eset ideje alatt,
  • valamint ha az ápolásra szoruló közeli hozzátartozó 12 évesnél fiatalabb beteg gyermek.
  •  

    A biztosítás szünetelését jelenteni kell a NAV felé a 20T1041-es nyomtatványon.

     

    A további teendők a magánszemélyt terhelik:


    Be kell jelentkeznie az egészségügyi szolgáltatási járulékfizetési kötelezettek közé a biztosítotti jogviszony megszűnésétől számított 15 napon belül. Ezt a 20T1011-es nyomtatványon tudja megtenni, amit elektronikusan, postai vagy személyes úton tud benyújtani. A kötelezettség a magánszemélyt terheli, de lehetőég van arra, hogy a munkáltató átvállalja. Ezt a 20T1011-es nyomtatványon lehet jelölni.,
    Azokra a napokra, amikor szünetel a biztosítása fizetnie kell az egészségügyi szolgáltatási járulékot, ami
    2020-ban havi 7.710 Ft. Amennyiben nem a fizetési kötelezettség nem áll fenn a teljes hónapban, úgy ennek a harmincad része, napi 257 Ft.


    A fizetési kötelezettséget az adóhatóság által postai úton megküldött csekken, vagy átutalással a
    NAV 10032000-06056229-es számlájára kell teljesíteni. Az átutaláskor a közlemény rovatban minden esetben a magánszemély adóazonosító jelét kell feltüntetni.

    if facebook 317746
    Twitter
    if linkedin 317735

    Kövessen minket Facebook-on, Twitter-en és LinkedIn-en is!

    • ICT Legal logo
    •   1117 Budapest,
          Fehérvári út 50-52.
          (Dexagon Irodaház 3. em.)
    •   +36-1-33-44-279
    •   +36-1-29-90-474
    • info@icteuropa.hu

    Magunkról



    Irodánk és az ICT cégcsoport közös célja, hogy a pénzügyi-, adó-, munkaügyi-, és egyéb jogi tanácsadási szolgáltatások integrációjával komplex, összehangolt és professzionális tanácsadást és képviseletet biztosítson az ügyfelek részére. Az együttműködés keretében rendelkezésére állunk az ICT számviteli-, adózási-, humán-erőforrás tanácsadói kapacitása, amely lehetőséget biztosít arra, hogy irodánk és munkavállalóink kizárólag az érdemi jogi munkára tudjanak összpontosítani, ezzel is hozzájárulva a professzionális, mindenre kiterjedő jogi szolgáltatáshoz.