fbpx

Mi számolunk, Ön dönt

 Hírek / Hírek / Mi számolunk, Ön dönt

Legújabb bejegyzéseink

Mi számolunk, Ön dönt
Tanácsadó cégként mindig arra törekszünk, hogy az ügyfelünk számára a lehető legoptimálisabb megoldást találjuk meg a felmerülő problémára. A tanácsadó akkor nyújt jó szolgáltatást, ha odafigyel az ügyfélre, és többféle megoldási lehetőséget kínál fel neki. Az alábbi esettanulmány azért tanulságos, mert az ügyfél nem az általunk legjobbnak gondolt finanszírozási lehetőséget választotta, hanem egy másik, szintén általunk javasolt megoldást vette igénybe. Mindez azért történhetett meg, mert odafigyeltünk az igényeire, és bár kicsit drágább az általa választott megoldás, de abszolút érthető, hiszen sokkal kényelmesebb konstrukció.

Egy dinamikusan fejlődő, informatikai vállalat azzal kereste meg az ICT Európa Holdinggal együttműködő könyvvizsgáló céget, az International Consulting Team Audit Kft-t, hogy elavult a gépkocsiparkja. Le akarta váltani a régi gépjárműveket és ehhez a legjobb finanszírozási ajánlatot szerette volna igénybe venni. Ez alapján szakértőink négy opciót vizsgáltak meg, figyelembe véve a nyílt- és zárt végű lízing adta előnyöket, amelyeket kombináltunk a TAO és KIVA során igényelhető adóelőnyökkel.

Minden konstrukciót megvizsgáltunk, mi történik akkor, ha egy összegben megveszik az autókat az elérhető kedvezmények igénybevételével. Hogyan alakul a finanszírozás, ha valamilyen hitel, vagy lízingkonstrukcióban, önrész fizetésével, vagy anélkül kerülnek a gépkocsik megvásárlásra. A beszerzési érték mellett a költségeket is megvizsgáltuk: szervízdíjak, abroncsok, kötelezőbiztosítás, casco stb. Áttekintettünk minden adóalapcsökkentő tételt, a kamatadótól, az áfáig.
Számításunk alapján a nyíltvégű lízingkonstrukció lett a legoptimálisabb finanszírozási forma. Az ügyfél azonban a tartós bérletet választotta. Ez, bár számításunk szerint kicsit drágább megoldásnak bizonyult, de az ügyfél vonzónak találta a konstrukció egyszerűsége miatt.


A tartós bérletnek köszönhetően az informatikai cég menedzsmentje a vállalkozás alaptevékenységére tud koncentrálni és ez sokkal értékesebb számára, mint a futamidő lejártát követően a gépjárművek értékesítésével, az új autók beszerzésével és a lízingszerződés újra kötésével való foglalatosság. Nem bánta meg a döntését, a cég munkatársai azóta is elégedetten vezetik az autókat, és a futamidő végén, azaz négy év múlva egyszerűen átszállnak az új gépjárművekbe.


Gulyás Gábor 3

Készítette: 

Gulyás Gábor
vezető partner, könyvvizsgálat
International Consulting Team Audit Kft.

if facebook 317746
Twitter
if linkedin 317735

Kövessen minket Facebook-on, Twitter-en és LinkedIn-en is!

  • ICT Legal logo
  •   1117 Budapest,
        Fehérvári út 50-52.
        (Dexagon Irodaház 3. em.)
  •   +36-1-33-44-279
  •   +36-1-29-90-474
  • info@icteuropa.hu

Magunkról



Irodánk és az ICT cégcsoport közös célja, hogy a pénzügyi-, adó-, munkaügyi-, és egyéb jogi tanácsadási szolgáltatások integrációjával komplex, összehangolt és professzionális tanácsadást és képviseletet biztosítson az ügyfelek részére. Az együttműködés keretében rendelkezésére állunk az ICT számviteli-, adózási-, humán-erőforrás tanácsadói kapacitása, amely lehetőséget biztosít arra, hogy irodánk és munkavállalóink kizárólag az érdemi jogi munkára tudjanak összpontosítani, ezzel is hozzájárulva a professzionális, mindenre kiterjedő jogi szolgáltatáshoz.