fbpx

Fontos, hogy a vezetők azonnali és pontos pénzügyi információkat lássanak cégükről! – Interjú Csomós Istvánnal.

 Hírek / Hírek / Fontos, hogy a vezetők azonnali és pontos pénzügyi információkat lássanak cégükről! – Interjú Csomós Istvánnal.

Legújabb bejegyzéseink

Fontos, hogy a vezetők azonnali és pontos pénzügyi információkat lássanak cégükről! – Interjú Csomós Istvánnal.

Hatékonyság, folyamatautomatizálás és valós időben látható pénzügyi eredmények: ezek a fogalmak foglalkoztatnak minden KKV cégvezetőt. Az egyértelmű cél, hogy értékes munkaidő szabaduljon fel és leginkább a fő tevékenységre tudjanak fókuszálni. A küszöbünkön álló válság is ezirányba sarkallja a cégvezetőket, hiszen a következő évek sikerei múlhatnak azon, hogy áll a cég a pénzügyi folyamatainak hatékonysága terén, illetve milyen információk birtokában, mennyi idő alatt tudnak döntéseket hozni.
Interjúnkban Csomós Istvánt, az SLM pénzügyi menedzsment szoftver projekt igazgatóját, hogy miként tud támogatás nyújtani egy átgondolt rendszer a fentiek teljesüléséhez.

 

Kovács Zoltán: Az elmúlt közel 10 évben, ügyfélkapcsolati menedzserként sokszor találkoztam olyan cégvezetővel, akinek az SLM egyszerű és csattanós választ adott volna a problémáikra. Elmeséled nekünk, hogy mi volt az pillanat, amikor egy asztalnál ültél a kollégáiddal és azt gondoltátok, hogy szoftver fejlesztésbe kezdtek? Érdekelne, hogy mi hívta életre az SLM pénzügyi menedzsment szoftvert?

 

Csomós István: Az ICT Európa cégcsoport pénzügyi vezetését én láttam el hosszú éveken keresztül, ezért tökéletesen láttam az igényt egy olyan megoldásra, ami megkönnyíti a számlák befogadását, ellenőrzését, jóváhagyását, kifizetését, sőt még a könyvelőnknek is könnyen át tudjuk adni a szükséges információkat.

Erre a célra kerestünk szoftvert a piacon, de nem találtunk igazit, és már éppen egy saját fejlesztésen gondolkoztunk, amikor találkoztunk az európai uniós PSD2 irányelvvel. Ez már több mint 5 éve történt.


A PSD2 irányelv írja elő a nyílt bankolási kötelezettséget, tehát hogy a bank és az ügyfél közé harmadik félként egy szolgáltató beékelődve banki szolgáltatásokat nyújtson. Ennek két része van, az egyik a banki információ lekérdezése, a másik az utalás kezdeményezés.
Ez volt tehát az a lökés, ami elindította a tényleges fejlesztési öteltelést, és bele is vágtunk a tervezésbe, fejlesztésbe. Később a NAV is elég aktív lett, és nagy örömünkre elérhetővé tette a cégek számára a partnereik által nekik kiállított számlák adatainak letöltését.
Ezekkel az adatokkal pedig a bejövő számlák kezelése már végre nem adatrögzítésről szól, hanem a lényeges döntések meghozatalát segíti elő.

 

K.Z.: Melyik volt a bonyolultabb: adatkinyerés a NAV rendszeréből, vagy a közvetlen banki kapcsolat létrehozása?

 

Cs.I.: Egyértelműen a banki adatkapcsolat létrehozása, annak is az utalás indítás része, hiszen ez Magyarországon még nem indult el.A Magyarországon működő bankok nagy része már engedi, hogy lekérjük a számlainformációkat (ez a PSD2 irányelv egyik előírása), azonban nem teljesíti azt a kötelezettségét, hogy utalás kezdeményezést is befogadjon harmadik féltől.

 

K.Z.: Akkor, ha jól értem tulajdonképpen a bankokra várunk, hogy megvalósulhasson a szoftver születésének egyik nagyon fontos pontja: utalni is legyen lehetőségünk közvetlen az SLM-ből. Szerinted mikorra várható, hogy ez az igazi áttörés megvalósuljon?

 

Cs.I.: Azért nehéz rá válaszolni, mert igen, a bankokra várunk, akiknek 2019. ősze óta már kötelezettsége lenne, hogy pl.: az SLM szoftver által beküldött utalás kezdeményezést feldolgozzák, végrehajtsák. Efelett az MNB úgy tűnik, szemet huny, annak ellenére, hogy 2021. áprilisban már az európai központi bank is felszólította, hogy kötelezze a bankokat ennek teljesítésére.

Sajnos időpontot továbbra sem tudunk, de azt igen, hogy az SLM szoftvere készen áll, ha bármelyik bank megnyitja az API-ját, akkor mi azonnal tudunk utalást indítani.

 

K.Z.: Értem, akkor bizakodjunk. Van az slm.hu-n egy szlogen, amely így szól: intsünk búcsút a párhuzamosan használt szoftvereknek. Pontosan mire gondoltatok? Kik használják a szoftvert? Kinek milyen rögtön elérhető megnevesíthető előnyei vannak az SLM használata során?

 

Cs.I.:

Az SLM kimondott célja, hogy egy közös platform legyen: ebben dolgozzon a pénzügyi asszisztens, a recepciós vagy titkárnő, a számlákat szakmailag jóváhagyó vezetők, a pénzügyi vezető, a cégvezető, a könyvelő és akár még a könyvvizsgáló is.

Persze nem minden cégnél van ennyire széttagolva a számlák kezelése, és ez sem probléma, nagyon sok ügyfelünk egy személyben használja a rendszert.
A lényeg, hogy mindenki ugyanazt a számlát, adatot látja, és minden számlához kapcsolódó tevékenységet a szoftverben tudjon végrehajtani. Például a titkárnő, vagy recepciós gyorsan, automatizmusokkal támogatottan tudja iktatni a számlákat, adatrögzítés helyett arra fókuszálva, hogy minden egyéb információt figyelembe vegyen. A pénzügyi vezető a gyors ellenőrzési funkcióval pillanatok alatt kényelmesen tudja jóváhagyni a fizetendő számlákat, akár mobiltelefonról. A pénzügyes kolléga a jóváhagyott számlákból utalási csomagot tud készíteni, és a banki szoftverből elutalni – reméljük hamarosan már elfelejthetjük az utalási csomagokat, és helyette csak elindítjuk majd az utalásokat az SLM felületéről. A cégvezető pontos, valós idejű információkat lát a cégről, például az aktuális ÁFA pozíciót, bevételeket kiadásokat különböző nézőpontokból és különféle bontásokban, vagy akár év elejétől göngyölítve, de még a várható befolyásokat is könnyen eléri.

 

K.Z.: A szoftver, ahogy említetted telefonról is elérhető. Te melyik funkcióját szoktad használni?

 

Cs.I: Igen. A mai kor kihívásainak mindenképpen szerettünk volna megfelelni, ezért saját applikációt is terveztünk az SLM-nek.

Az volt a cél, hogy mobilitást biztosítsunk a vállalatvezetőknek és bármikor, bárhonnan kényelmesen elérjék a szoftvert és döntéseket tudjanak hozni anélkül, hogy számítógép elé ülnének.


Rendszeresen előfordul, hogy a kollégák egy számlát soron kívül kell, hogy elutaljanak. Egyébként mi az ICT-nél heti egyszer utalunk, tehát ha ezen kívül szükséges, akkor az adott számla utalásra történő jóváhagyását a telefonomon tudom legegyszerűbben megtenni.


De az is szuper dolog, hogy a banki kapcsolatnak köszönhetően bármikor tudom, hogy melyik cég számláján mennyi pénz van, mindezt egyetlen platformon tudom nyomon követni.

Én ritkán használom, de van olyan ügyfelünk, akinek több kollégája a vidéki munkavégzések során a telefonjukkal tölti fel a számlákat, amiket a munkavégzés során kifizetnek, így nem kell heteket várnia az adminisztrációnak, hogy ezek a számlák eljussanak a központba.

 

K.Z.: Hát igen, a mai gyors világban tényleg nagyszerű, hogy a telefonunkon is minden funkciót elérünk és számláinkat akár utalásra jóvá is tudjuk hagyni a nyaralás kellős közepén is. Hogy tudjuk a szoftvert elérni, van-e próbaidőszak, amikor meggyőződhetünk arról, hogy tényleg mennyi előnyünk származhat a szoftver használatából?

 

Cs.I: Felhő alapú szoftverünket bárki, bármikor elérheti a www.slm.hu oldalon, egy egyszerű regisztrációt követően. Az SLM-et úgy alkottunk meg, hogy könnyen bevezethető és különösebb set-up nélkül azonnal használható legyen. Természetesen ügyfélszolgálati támogatást is nyújtunk, illetve szükség esetén betanítást is vállalunk.

Ami a próbaidőszakot illeti: 30 napig teljesen díjmentesen és minden kötelezettség nélkül használható a szoftver, teljes funkcionalitással.

Ez ritka a hasonló szoftverek esetében. Úgy gondolom, hogy aki kipróbálja, látni fogja, hogy mennyivel gyorsabb, átláthatóbb és hatékonyabb lesz az SLM-el a pénzügyi folyamata és a próbaidőszak után is örömmel tovább fogja használni szoftverünket.

 

if facebook 317746
Twitter
if linkedin 317735

Kövessen minket Facebook-on, Twitter-en és LinkedIn-en is!

  • ICT Legal logo
  •   1117 Budapest,
        Fehérvári út 50-52.
        (Dexagon Irodaház 3. em.)
  •   +36-1-33-44-279
  •   +36-1-29-90-474
  • info@icteuropa.hu

Magunkról



Irodánk és az ICT cégcsoport közös célja, hogy a pénzügyi-, adó-, munkaügyi-, és egyéb jogi tanácsadási szolgáltatások integrációjával komplex, összehangolt és professzionális tanácsadást és képviseletet biztosítson az ügyfelek részére. Az együttműködés keretében rendelkezésére állunk az ICT számviteli-, adózási-, humán-erőforrás tanácsadói kapacitása, amely lehetőséget biztosít arra, hogy irodánk és munkavállalóink kizárólag az érdemi jogi munkára tudjanak összpontosítani, ezzel is hozzájárulva a professzionális, mindenre kiterjedő jogi szolgáltatáshoz.