fbpx

Előnyt jelent a cégeknek, ha megbízható kategóriába kerülnek

 Hírek / Hírek / Előnyt jelent a cégeknek, ha megbízható kategóriába kerülnek

Legújabb bejegyzéseink

Előnyt jelent a cégeknek, ha megbízható kategóriába kerülnek

 A megbízható adózó vállalkozásoknál az adóellenőrzés nem tarthat tovább 180 napnál. Nagy cégeknél gyakori, hogy a beszállítókat is ellenőrizni kell, kapcsolódó vizsgálatokat kell tartani, ami elhúzódhat, de amíg nem zárul le a vizsgálat, addig az érintett vállalkozás nem kaphat vissza pénzt. 2017-től a megbízható adózó esetében a kiutalás előtti áfa-vizsgálat nem haladhatja meg a 45 napot, ami jelenleg 75 nap.

 

 Komoly előnyt jelenthet, ha egy vállalkozást a megbízható kategóriába sorol majd az adóhatóság.

A január 1-jén bevezetendő szabályozás megbízhatónak az a társaság minősül majd, amely egyebek mellett nem szerepel az adótartozással, illetve adóhiánnyal érintettek listáján, nem állapítottak meg esetében 3 százaléknál nagyobb adókülönbözetet, nem kapott egy éven belül kétszer mulasztási bírságot.

A rendelkezés előnye, hogy a megbízható adózó vállalkozásoknál az adóellenőrzés nem tarthat tovább 180 napnál. Nagy cégeknél gyakori, hogy a beszállítókat is ellenőrizni kell, kapcsolódó vizsgálatokat kell tartani, ami elhúzódhat, de amíg nem zárul le a vizsgálat, addig az érintett vállalkozás nem kaphat vissza pénzt.


Szintén az előnyök között említhető, hogy 2017-től a megbízható adózó esetében a kiutalás előtti áfa-vizsgálat nem haladhatja meg a 45 napot, ami jelenleg 75 nap.


A kockázatos kategóriába kerülnek például a nagy adóhiánnyal, a sok adótartozással rendelkező cégek, vagy amelyek szerepelnek a bejelentetlen alkalmazottakat foglalkoztatók listáján.


A kockázatosnak minősülőknél egyebek mellett az általános forgalmi adó (áfa) visszatérítése 75 nap lesz. Ha adóhiányt állapítanak meg náluk, akkor a késedelmi pótlék két és félszerese lesz az átlagosnak. A megbízható vállalkozásoknál viszont nem lehet több a bírság, mint a törvényi maximális bírság fele.

 

 

 

 

 

if facebook 317746
Twitter
if linkedin 317735

Kövessen minket Facebook-on, Twitter-en és LinkedIn-en is!

  • ICT Legal logo
  •   1117 Budapest,
        Fehérvári út 50-52.
        (Dexagon Irodaház 3. em.)
  •   +36-1-33-44-279
  •   +36-1-29-90-474
  • info@icteuropa.hu

Magunkról



Irodánk és az ICT cégcsoport közös célja, hogy a pénzügyi-, adó-, munkaügyi-, és egyéb jogi tanácsadási szolgáltatások integrációjával komplex, összehangolt és professzionális tanácsadást és képviseletet biztosítson az ügyfelek részére. Az együttműködés keretében rendelkezésére állunk az ICT számviteli-, adózási-, humán-erőforrás tanácsadói kapacitása, amely lehetőséget biztosít arra, hogy irodánk és munkavállalóink kizárólag az érdemi jogi munkára tudjanak összpontosítani, ezzel is hozzájárulva a professzionális, mindenre kiterjedő jogi szolgáltatáshoz.